Verzenden & retourneren
Verzenden & retourneren
AFHALEN
Jouw bestelling kan iedere dag tussen 12 en 19 uur worden opgehaald, zelfs in het weekend. Tijdens feestdagen is afhalen op afspraak mogelijk. Let op de openingstijden van onze winkel: Binnenlopen zonder afspraak kan van mandaag t/m zaterdag tussen 12 en 19 uur en op zondag tussen 12 en 17 uur. Buiten deze tijden overleggen we even, zodat er iemand is om je te ontvangen als je voor de deur staat. Geef je voorkeuren aan ons door via mail of je kunt tijdens het bestellen je afhaal-voorkeur doorgeven bij de bestelnotitie. .
AFHAAL ADRES
Prijatelji.nl Tweede Hugo de Grootstraat 7 1052LA AMSTERDAM
- Afhaaltijden (Zonder afspraak): mandaag t/m zaterdag: van 12.00 tot 19.00 uur en zondag van 12.00 tot 17.00 uur
- Afhaaltijden (Na afspraak): mandaag t/m zaterdag: van 12.00 tot 19.00 uur en zondag van 12.00 tot 17.00 uur
- BEZORGING
Jouw bestelling wordt in principe binnen ongeveer 48 uur na ontvangst van je betaling in heel Nederland bezorgd. Voor overige landen, en op de wadden eilanden is de bezorgtermijn enkele dagen. Je bestelling wordt keurig verpakt en supersnel voor je aangeboden bij PostNL, onze wijnen worden verzonden via een gespecialiseerde vervoerder.
De vaste bijdrage in de bezorgkosten binnen Nederland zijn minimaal €8,95 per pakket tot 20KG . De vaste bijdrage in de bezorgkosten buiten Nederland zijn minimaal €11,95.
Bestellingen worden als pakketpost verstuurd, als het mogelijk is proberen we per brievenbuspost te versturen. Na je bestelling wordt bevestigd voor welke vorm van verzenden is gekozen. Bij pakketpost is het mogelijk dat het pakketje bij de buren afgeleverd wordt, indien je niet thuis bent. Wanneer dit niet wenselijk is graag bij opmerkingen aangeven bij uw bestelling: “alleen huisadres”.
Indien een bestelling niet afgeleverd kan worden, geweigerd of niet afgehaald wordt op het postkantoor/afhaaldepot , dan worden de hiermee verband houdende kosten in rekening gebracht. (Dit is meestal een bedrag van ongeveer €25,00: Dubbele verzendkosten, inclusief de niet-afhaal-boete van PostNL en administratiekosten)
Op de verzenddoos van Prijatelji.nl zit het logo of een opvallende sticker van ons bedrijf. Mocht dit niet wenselijk zijn laat dit bij opmerkingen aan ons weten. Dan verpakken we je bestelling in een onopvallende doos, zonder stickers en dergelijke.
VOORWAARDEN
Wil je meer informatie over onze Algemene Voorwaarden? Kijk dan onder het kopje Algemene Voorwaarden. Deze zijn ook per mail op te vragen of in te zien bij onze winkel in Amsterdam.
RUILEN/RETOURNEREN
Mocht je een of meerdere artikelen willen ruilen of retour willen sturen dan is dat natuurlijk geen enkel probleem.
Let hierbij op de volgende zeven punten:
- Je kunt je bestelling retourneren en voor de meeste* artikelen tot 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht. De periode van 14 dagen gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling (Ook al is deze bijvoorbeeld bij je buren afgegeven.)
- Meld binnen de genoemde 14 dagen per mail ondubbelzinnig dat je je bestelling (of een deel daarvan) wenst te herroepen en gebruik het retour-/ruilformulier: info@prijatelji.nl
- Wij verzoeken je vriendelijk om het retour-/ruilformulier goed door te lezen en volledig in te vullen. Onjuist ingevulde formulieren leveren vertraging op in de verwerking en terugbetaling van je order.
- De artikelen dienen, indien mogelijk, in originele staat te zijn, voorzien van alle labels en de originele verpakking. De portokosten en het verzendrisico zijn voor je eigen rekening en risico.
- Het volledige ingevulde retour-/ruilformulier en onze pakbon stuur je terug met je retourzending.
- Bij ruilen van een artikel zijn de verzendkosten en het risico voor jou. Voor het opnieuw versturen neemt Prijatelji.nl de verzendkosten voor haar rekening. Je krijgt dus gratis verzending bij ruilen!
- Na ontvangst van het pakket en ontbinding van onze overeenkomst brengt Prijatelji.nl je via e-mail op de hoogte en wordt het retour bedrag zo snel mogelijk en/of uiterlijk binnen 7 werkdagen aan je terugbetaald. (Mits alle artikelen in goede staat bij ons zijn aangekomen).
* Kort houdbare producten en/of aangebroken etenswaren kunnen niet geruild of geretourneerd worden! Alcoholhoudende artikelen, zoals wijn, worden alleen retour genomen als de verzegeling ongeschonden is. (Dit heeft verband met de hygiëne en voedselwaren veiligheid.)
Mocht niet aan bovenstaande voorwaarden voldaan zijn, dan behoudt Prijatelji.nl zich het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren, of slechts een gedeelte van het aankoopbedrag terug te storten.
Als de retourzending onvoldoende is gefrankeerd, worden deze kosten in mindering gebracht. Dit alles nemen we per mail of telefonisch met u door. Let op! Dergelijke kosten kunnen variëren en lopen al snel op tot €17,50 á €25,00.
KLACHTEN
Het kan voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent of dat iets niet is gegaan zoals je het had verwacht. Dat vinden wij ook niet fijn, en willen dit graag samen met jou oplossen. Laat een klacht zo snel mogelijk aan ons weten via info@prijatelji.nl
- Correspondentie- en retouradres Prijatelji.nl – Tweede Hugo de Grootstraat 7 – 1052 LA – AMSTERDAM – info@prijatelji.nl
- Klantenservice telefonisch:+31.20.785 91 68 (dinsdag t/m zaterdag bereikbaar van 12.00 uur -19.00 uur) bij voice-mail graag inspreken, we bellen binnen 24 uur terug of via e-mail: info@prijatelji.nl
We doen ons uiterste best om klachten naar volle tevredenheid op te lossen. In onze algemene voorwaarden kun je lezen met welke termijnen je rekening moet houden en wat de oplossingen zijn als we er niet uit komen.
RUIL-/RETOURFORMULIER
Download het ruil-/retourformulier hier. Je kunt dit formulier ook gebruiken om onze overeenkomst te herroepen.
Met behulp van dit formulier kun je producten terugsturen of ruilen. Stuur nooit zomaar iets op zonder overleg. Vul het formulier volledig in, om vertraging in de afhandeling te voorkomen.